Τμήμα Χορού
Στην Ιδιωτική Σχολή ΦΟΡΟΥΜ προσφέρεται Τμήμα Χορού ενταγμένο στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της Σχολής. Για να ενταχθεί κάποιος στο τμήμα αυτό θα πρέπει να περάσει επιτυχώς τόσο τις Εισαγωγικές Εξετάσεις της Σχολής, όσο και τις ακροάσεις χορού. Τα παιδιά τα οποία συμμετέχουν στο Τμήμα Χορού, παρακολουθούν για έξι περιόδους την εβδομάδα σε πρωινή βάση μαθήματα χορού και τις υπόλοιπες ώρες εντάσσονται στο κανονικό πρόγραμμα του σχολείου.
Τα βασικά μαθήματα τα οποία προσφέρονται στους μαθητές είναι:
(3 φορές την εβδομάδα, πρωινά μαθήματα,)
– Μπαλέτο
– Μοντέρνος Χορός
– Δημιουργική Κίνηση/Σύγχρονος Χορός
– Ιστορία χορού
Η διάρκεια των μαθημάτων είναι τρία 80 λεπτά την εβδομάδα, πρωινά.
Επιπρόσθετα: φιλοξενείται στο πρόγραμμα ένας/μια δάσκαλος/α ως quest teacher/artist, ο/η οποίος/α θα εμπλουτίζει το ρεπερτόριο των μαθητών.
Το πρόγραμμα προσφέρει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να λαμβάνουν μέρος σε Projects καθώς και σε θεματικές ενότητες σε μορφή παραστάσεων και παρουσιάσεων (showings, performances).
Μέσω του προγράμματος χορού, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εκπαιδεύονται τόσο τεχνικά με τη συμμετοχή τους στα μαθήματα μπαλέτου και μοντέρνου χορού, όσο και ολικά/γενικά γύρω από την εκπαίδευση μέσα από την οπτική του χορού ως τέχνη. Η συγκεκριμένη προοπτική προσφέρεται μέσα από το μάθημα Δημιουργικής Κίνησης.
Έμφαση δίνεται στη δημιουργική διαδικασία καθώς και στην ενσωμάτωση ιδεών. Πιο συγκεκριμένα, με βιωματική προσέγγιση, οι μαθητές έρχονται σε επαφή και μαθαίνουν την ιστορία του χορού, γνώση η οποία θα λειτουργήσει ως αναφορά για τη πορεία τους στην εκπαίδευση του χορού. Έχοντας ως εργαλείο μάθησης και έκφρασης το σώμα, τα παιδιά δημιουργούν, ανακαλύπτουν, εξελίσσουν και εμπλουτίζουν ιδέες. Το σώμα λειτουργεί ως κείμενο και μέσα από αυτό εξελίσσονται δυνατότητες κίνησης, μετακίνησης, ευρηματικότητας και φαντασίας καθώς και η δημιουργία πρωτότυπου κινησιολογικού λεξιλογίου ως ένα είδος γραμματισμού με σκοπό την εξέλιξη της έννοιας του αισθητικού γραμματισμού “aesthetic literacy” (Lussier 2010), όπου επιτυγχάνεται γνώση και επικοινωνία μέσω του σώματος και της γλώσσας που χρησιμοποιείται στη διαδικασία δημιουργίας του κινησιολογικού λεξιλογίου.
Σημαντική διάκριση του Τμήματος Χορού ήταν η κατάκτηση Bronze βραβείου στα Educational Leaders Awards 2019-2020, στην κατηγορία “Εκπαιδευτικό Έργο – Τέχνες και Πολιτισμός, ο Χορός στην εκπαίδευση”
Συντονίστρια Προγράμματος
Μαρία Καμπέρη
H Μαρία Καμπέρη είναι χοροπαιδαγωγός και χορογράφος. Κατέχει Μάστερ στις Επιστήμες της Αγωγής (Πανεπιστήμιο Κύπρου), Bachelor of Arts in Dance Education (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας) και Licentiate στο Αγγλικό σύστημα διδασκαλίας Χορού Μodern Theatre Dance, Imperial Society Of Teachers Of Dancing. Είναι ιδρύτρια και βασική διδάσκουσα στη Σχολή Χορού Maria Kamberis Dance Studio (www.mariakamberis.com) που βρίσκεται στη Λευκωσία. Είναι επίσης ιδρύτρια, καλλιτεχνική διευθύντρια, χορογράφος και παραγωγός της επαγγελματικής ομάδας σύγχρονου χορού, χοροθεάτρου και έρευνας Selas Dance Company. Τα έργα-παραγωγές της ομάδας έχουν παρουσιαστεί σε Φεστιβάλ όπως Πλατφόρμα, No Body, πρόγραμμα Πολιτιστικής Αποκέντρωσης, πρόγραμμα Τερψυχόρη και σε Επιστημονικά Συνέδρια όπως το CCRSM, ενώ έχει συμμετάσχει και σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα όπως το ERASMUS + 4 For Silver Safety “Kendao” 2016 στη Σλοβακία. Έχει σχεδιάσει το πρόγραμμα Partnering and Creating the Movement το οποίο αφορά στην αλληλεπίδραση ενηλίκων και παιδιών σε σχέση με την κίνηση. Έχει δημιουργήσει το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΒΑΛΙΤΣΑ το οποίο διδάσκει στα παιδιά την Κυπριακή Παράδοση μέσα από τη δημιουργική κίνηση με συνοδεία ζωντανής μουσικής εγκεκριμένο από την Επιτροπή Θεάματος του ΥΠΠ. Η ίδια είναι μέλος στο CCRSM και πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου της Στέγης Χορού Λευκωσίας.
Επίσης, η ίδια είναι η δημιουργός του προγράμματος ΕΝ ΦΑΝΤΑΣΙΑ μέσω του οποίου σχεδιάζει και προσφέρει βιωματικά εργαστήρια συνεχιζόμενης επαγγελματικής ανάπτυξης και εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς, με θέμα τη δημιουργική κίνηση στο σχολείο. Επίσης, είναι συνεργάτης στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, προσφέροντας σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς με θέμα τη δημιουργική κίνηση στο σχολέιο.
Είναι η δημιουργός του Φεστιβάλ ΟΜΟΥ το οποίο πραγματοποιείται στο χωριό Όμοδος και μεταξύ άλλων ενσωματώνει προγράμματα φιλοξενίας και έρευνας γύρω από εναλλακτικούς τρόπους ενσωμάτωσης της παράδοσης μέσω των τεχνών. Είναι επιστημονικός συνεργάτης στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας στον κλάδο Χορού από το 2018 και διδάσκει τα μάθηματα Approaches to Dance Pedagogy και Dance Methodologies. Ως συνεργάτης στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου προσφέρει σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς με θέμα τη δημιουργική κίνηση στην εκπαίδευση. Το 2016, εκπροσώπησε το Dance Gate Cyprus στο European Dance House Network σε Λονδίνο και Ipswich με θέμα «The lonely dance of leadership».
Το ακαδημαϊκό της ενδιαφέρον εστιάζει στη δημιουργική κίνηση στην εκπαίδευση, στην ενσώματη μάθηση, στον αισθητικό γραμματισμό και στα προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής μάθησης και ανάπτυξης για εκπαιδευτικούς. Ερευνητικά της έργα έχουν παρουσιαστεί σε Επιστημονικά Συνέδρια, όπως στο Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Κύπρου «Αναστατώνοντας το σώμα στο σχολείο: διερευνώντας τη σχολειοποίηση της δημιουργικής κίνησης για το νηπιαγωγείο» (2018), και έχουν γίνει δημοσιεύσεις ακαδημαϊκών της συγγραμμάτων, για παράδειγμα: «Creative movement as an approach of intervention for disadvantaged youth: The embodied self». C.C.R.S.M. Erasmus+ KAT Project – Social Inclusion in Music (2018). Το χορογραφικό της ενδιαφέρον, εστιάζει στην ανάπτυξη νεανικού κοινού και στους τρόπους αξιοποίησης της δημιουργικής κίνησης με σκοπό την κατανόηση του σύγχρονου χορού από θεατές νεαρής ηλικίας.